Japansk mat


Nu har vi avnjutit en japansj middag. Nötkött, ris, hackat kok ägg, gryta med japansk curry, eggplant, morötter, grön paprika. Haruko är duktig! Måndag eller tisdag ska jag laga köttbullar med lingonberry jam! He he.

Imorgon åker dottern Merry tillbaka till sin skola i San Fransisco. Pat och Sheryl åker med. De åker imorgonbitti och kommer hem på söndag så jag och Haruko är all alone... Det bästa med det är att vi får 20 dollar per dag för att gosa med hundarna (och mat och gå lite med då). Jag ska ta de till stranden och låta de springa fritt, det älskar de.
Annars i helgen vet jag inte vad som händer.
Eller jo, imorgon ska jag till skolan tidigt för då är det en loppis där! Kanske ska jag lördag eller söndag träffa en tjej vars far/mor-föräldrar jag träffade på Heathrow av en slump. Lång historia det där. Iaf, hon går på UCSB och är ny i Santa Barbara precis som jag!

Innan idag var jag och försökte hitta mina böcker men en av lärarna fanns inte med! Så nu har jag mailat henne för att få reda på vilka jag ska köpa... Ska nog köpa online så får jag det levererat till huset :)

Fick även mitt amerikanska Visa-kort idag. :) Har aktiverat det också. Nu måste jag bara sätta in pengar på mitt amerikanska savings account. Frågan är hur jag bäst gör det... Kan ju inte ta ut allt kontant, det blir mycket plus mycket i uttagningsavgift... Hm. får maila min kontaktperson på Bank of America. Btw, vad ligger dollarn på nu?

Nej, nu ska jag dricka lite te och käka nån cinnamon-grej jag hittat.

Gonatt på er!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tror dollarn ligger kring 4,4o, men jag tror inte det blir några drastiska höjningar! Såg du att jag satt in skattepenga´rna på ditt vanliga konto?

Kram mam

2008-08-22 @ 12:41:35
Postat av: Anonym

haha, du menar 6, 50? men den lär väl inte stiga så mkt mer nu..

2008-08-22 @ 12:52:16
Postat av: Sofia

4,40 mamma?!??! Nu har du snurrat till det!

2008-08-22 @ 17:30:35
URL: http://sofiagjerstad.blogg.se/
Postat av: Mamma

Visst, där slant jag på tangenten! 6,40!

Kram Mam

2008-08-22 @ 18:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0