I'm here!!!

Och allt ar bra med mig! Har inte  kunnat skriva innan for min dator har dott och internet funkar inte pa den, buhu typ. Maste skaffa en annan omkoppalre tror jag. Nu skriver jag pa japanskans macbook. Jag som ar PC-anvandare, detta ar lite svart...

Iaf, familjen ar trevlig. Ater bra fast de ar radda for fett (dricker bara non fat milk tex), ar generosa (koper starbucks coffee till mig), ska rosta Obama. Dock ar de kristn vilket jag forstod igar nar de bad bordsbon innan maten... Vi at forovrigt grillad lax, sallad, hel majs och melon och jordgubbar till efterratt. plus ett gott vitt vin till det. Yum. De gillade dessutom det svenska godiset jag hade med, speciellt dumle och lakrits. Japanskan daremot spottade ut lakrisen...

Idag borjade vi med en nastan tva timmars promenad, jag, morsan Sheryl, dottern Merry, en van till dem och Haruko. Sen drack vi kaffe pa ett cafe. jag var den enda som tog varmt.

Idag har jag traffat en svensk tjej som jag emailat lite med innan. Hon ar trevlig och vi ska nog festa nasta fredag. Vi var downtown, jag shoppade tva linnen och solkram. Maste handla mobil snarast men det var sa svart att veta vilket som ar billigast och bast. Men tror man kan fa en mobil nastan gratis med abonnemang pa typ 50 usd per manad... At pa en mexikansk restaurang med japanskan (Haruko) idag. Goda burritos och bra service! Dricka och chips med salsa ingick och slutnotan utan dricks var 7,5 usd per skalle. billigt alltsa/

Folk ar jattetrevliga har! Och manga berommer min engelska. men det kan ju vara i jamforelse med Harukos. Hon ar inte sa bra. alls. Vet inte hur mycket hon forstar av vad jag sager...

Mitt rum ar ratt litet men fint. en liten walk-in closet och en fett stor och skon sang! hehe.

Pappan i familjen, Pat, ar hemma och nu kom morsan Sheryl och dottern Merry ocksa tror jag, sa snart ska vi val kaka och kolla OS-invigningen...

An sa lange ar vadret valdigt "Cali", soligt och runt 25 tror jag. Ganska skon varme med latt breeze.

Imorgon vet jag inte vad som hander. Kanske beachen. Tar typ 10-15 min till fots. Riktigt fint ar dar. Pa mandag ska jag checka in pa skolan, gora assessment. Sen ar det lite annat tisdag och onsdag. Sen borjar klasserna den 25.

So long!

Kommentarer
Postat av: Moster Carina + Patrik

Hej Sofia!



Hoppas du har det bra over there! Verkar ju jättetrevligt med vädret och familjen. Här liknar det nästen höst. Patrik undrar om du har sett några hajar än eller några jätteträd:-)....Sköt om dig!

Kram

Carina&Patrik

2008-08-10 @ 12:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0