Ganska ganska så död


5:13 pm

Hemkommen. Trött som ett a*. Hade ENG 70 vilket var trevligt! Förutom det väldigt oförbredda testet då... Träffade några schyssta töser från Sthlm vars blogg jag läser. Hade kommenterat och de läste min och kände igen mig idag, haha. Sen satt jag bredvid en go tjej från Madrid som jag ska "ragga upp" nästa lektion tänkte jag. Hon skulle vara kul att lära känna! Lite exta hjälp med spanskan är ju inte fel heller...  Sen hade vi en "lek" som vi gjorde på ENG 100 igår med. Man får ett papper med rubriken "Find someone who..." och sedan massa listade påståenden. Sen ska man mingla runt i klassrummet och hitta folk som man kan skriva. Sedan räknade vi ihop vem som hade fått flest och tro det eller ej men jag vann! Hur jävla konstigt är inte det?! Jag är inte den bästa mingeltypen direkt och gick inte alls in för att vinna. Trodde de andra skulle ha många fler. Iaf, fick poäng av läraren, vet inte riktigt vad som menas med det men men. Läraren är från Japan (!) men har ju såklart varit i staterna ett bra tag. Hon är hur kul som helst! Kursen verkar kul, man läser mest en massa noveller och så ska vi skriva små rapporter om dem. Och läsa i nån slags övningsbok.

Sen var det dags att stressa ner till tennisbanorna. Där fanns inga omklädningsrum för de ligger på ett annat ställe. Så jag fick byta om på en äcklig toa. Det funkar ju inte i längden så det får bli tenniskläder på klassen före i fortsättningen...

Tennisen började med att vi blev filmade när vi gjorde vars tre forehand samt backhand. Jag var svinnervös, hade ju inte spelat på hur jäkla länge som helst och plötsligt stod 30 pers och två tränare och kollade samt kameran då... Sedan spelade vi dubbel. Det var många som ville var med i laget och jag vet inte om jag kom med. Men det verkade som det? Har ingen aning. Det är lite pinsamt för de flesta har spelat mycket och tävlat. Jag har aldrig tävlat och kan knappt reglerna ju. Än mindre kan jag serva. Men jag bryr mig inte så mycket. Jag är här för att lära mig och främst för att ha kul och hålla mig (något sånär) fit. På tordag är det volley och serve. Jag fasar redan. Det som jag dock vet att jag gör bra är att jag har bra reaktionsförmåga och är ganska snabb i fötterna. Sen påstod ju min gamla tränade Roger att jag hade bollkänsla och att det var synd att jag inte började när jag var redigt liten. Sanningshalten i det kan man ju i och för sig diskutera men någon poäng hade han säkerligen.

Eftersom jag cyklade till skolan (så jääääääkla slappt, behöver knappt trampa en enda gång!) skulle jag ju då cykla hem också. Eftersom tennisbanorna ligger nära havet så cyklade jag längs havet nästan hela vägen hem. Vackert men svinjobbigt. Stannade till på en snobbig mataffär för jag hade hört att de kanske har lingonsylt. Och jodå! Felix lingonberries. Nästan sju dollar för en liten burk. Men på torsdag ska det lagas köttbullar! Pat ser framemot det som fan har han klartgjort. (Han använde dock inte sådana ord).

På parkeringen träffade jag på en cool 67-årig man som uppmärksammade att jag cyklade och hur bra det är att cykla. Hur man håller sig fit och tänker på miljön etc. Ja sånt som de flesta i Sverige tycker är självklart. Men här är det faktiskt ganska sällsynt att man tänker på det viset. Vad jag vet än så länge iaf. Så all heder åt denne man! 

Nu har jag druckit för att slippa bli helt uttorkad. Det var hundratusen grader på tennisen och solen gassade verkligen. Ska göra klart spanskan och sen ENG 100. Imorgon blir en lång dag men bara två lektioner...

Sorry att det blev ett så långt inlägg, jobbigt att läsa I know.

Ha det gött alla,

 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Inte alls jobbigt att läsa, jag tycker nästan jag kan se dig framför mig när du minglar, spelar tennis och flåsar fram på cykeln!

2008-08-27 @ 08:45:40
Postat av: Mamma

Inte alls jobbigt att läsa, jag tycker nästan jag kan se dig framför mig när du minglar, spelar tennis och flåsar fram på cykeln!

2008-08-27 @ 08:46:20
Postat av: Gura

Det räcker med att kommentera en gång, annars är det spam.

2008-08-27 @ 17:37:57
Postat av: Sofia

Tack gurra! Du får lära mamma lite datorvett

2008-08-27 @ 17:43:54
URL: http://sofiagjerstad.blogg.se/
Postat av: Kicki

Haha, javisst kände jag igen dig :)

Kommer du ihåg vad mataffären heter som du var på?

Det ligger nämligen en snobbig mataffär precis här där vi bor. Skulle ju vara trevligt med lite lingonsylt liksom. Och när jag stog där utanför för nån vecka sen så kom det också fram en gubbe till mig och började prata med mig om min cykel! Han varnade för hundar som springer ut i vägen, för han hade kört på en och fick skador för livet. Så tänk på det! Haha, jag hade verkligen kunnat sagt det här på Eng 70 imorgon men ändå! Ses då :)

2008-08-28 @ 06:39:34
URL: http://westsideinc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0